Kuva matkailutoimijoiden tapaamisesta Tiihalan tapahtumakrtanosta. Yleisöä kuuntelee esitystä.

Matkailun kumppanuusverkosto kokoontui Tiihalan Tapahtumakartanossa

Perjantaina 2.2. ennätyssuuri osallistujajoukko matkailutoimijoita kokoontui Visit Kangasalan kumppanuusverkoston tilaisuuteen. Kesäsesonkia edeltävä kevät on matkailutoimijoiden aktiivista suunnittelun ja tekemisen aikaa. Ajankohtaiset aiheet houkuttivat paikalle yli 30 henkilöä.

Aamukahvit tarjoiltiin Tiihalan Tapahtumakartanossa, joka on toiminut ennen perhekotina, mutta aloittanut viime syksynä tapahtumien, kokousten ja juhlien pitopaikkana. Yrittäjä Iina Runsas kertoi yleisölle, että Tapahtumakartanon yläkerrassa sijaitsevista kuudesta pienyrittäjille suunnatuista työhuoneista enää yksi on vapaana. Tapahtumakartanon yrittäjä toivoi myös yhteistyöavauksia muiden yrittäjien kanssa.

Business Kangasalan matkailuasiantuntija Maria Eskelinen päivitti matkailutoimijoille huiman määrän ajankohtaista tietoa ja muistutuksia tulevan matkailusesongin aikatauluista. Matkailutoimijat saivatkin jo maistiaisia ensi kesäksi suunnitelluista markkinointitoimenpiteistä ja tietoa kevään messuista.

Tärkeä päivämäärä on 8.3., jolloin tulee ilmoittaa Visit Kangasalan matkailuesitteeseen tulevat tiedot. Matkailuesite julkaistaan huhtikuun loppupuolella.

Kumppanuusverkoston tapaamisessa oli mukana myös Visit Tampereen Katariina Onnela, joka kertoi Tampereen houkuttelevuuden kasvusta ja kansainvälisen kiinnostuksen lisääntymisestä. Tällä hetkellä Visit Tampere tekee paljon työtä Tampereella ensi viikonloppuna järjestettävän UMK:n ympärillä. Lopuksi Katariina Onnela kertoi vielä Visit Tampereen järjestämistä STF-merkkiin (Sustainable Travel Finland) liittyvistä infoista ja koulutuksista.

– Kestävyys matkailussa tulee jokaisen ottaa huomioon tavalla tai toisella, siinä voi olla mukana nyt etunenässä tai sitten myöhemmin, mutta mukana on oltava, muistutti myös Maria Eskelinen.

Tilaisuuden lopuksi Kangasalan, Kuhmoisten ja Pälkäneen yhteisen matkailuyhteistyön vetäjä Mesi Lähteenkorva esitteli yleisölle ajankohtaisia asioita, kertoi tulevista kampanjoista sekä yhteisestä markkinointi-ilmeestä.

Tiihalan Tapahtumakartano tarjosi kodikkaan ja lämpimän tunnelman kumppanuusverkoston kokoontumiselle. Esitysten jälkeen oli varattu aikaa myös verkostoitumiselle – ja innostunutta keskustelua riitti; ajankohtaisia asioita päivitettiin, yhteistyöstä sovittiin ja lisätapaamisia sovittiin. Tästä on hyvä jatkaa kohti löytöretkien kesää 2024!

 

Visit Kangasala

Business Kangasala

 

Lisätietoja

© Business Kangasala 2024 Creative Crue