Syksyn keskiviikkoinfoissa pureudutaan digitaalisen markkinoinnin ajankohtaisiin aiheisiin. Tule aamukahville Teams-tilaisuuteen ja kuulemaan asiantuntijoiden parhaat vinkit vaikuttajamarkkinointiin sekä valokuvan käyttöön somemarkkinoinnissa!

Vaikuttajamarkkinoinnilla myyntiä ke 13.10. klo 8–9
Ilmoittaudu mukaan: https://forms.office.com/r/m6XvSjsZSu

Valokuva somemarkkinoinnissa ke 10.11. klo 8–9
Ilmoittaudu mukaan: https://forms.office.com/r/C5RJSXVNDA

Aikaa on varattu myös kysymyksille ja keskustelulle. Kysymyksiä puhujille voi laittaa myös ennakkoon: laura.pekkala@businesskangasala.fi

 

Vaikuttajamarkkinoinnilla myyntiä

ke 13.10. klo 8–9
Paikkana: Teams

Kaupallinen yhteistyö ja PR-lahja? Bloggari, tubettaja ja instagrammaaja?

Oletko miettinyt, miten tuotteesi tai palvelusi saisi näkyvyyttä suositulla Instagram-tilillä tai Youtube-kanavalla? Suunnitteletko yhteistyötä sosiaalisen median vaikuttajan kanssa, mutta et tiedä, mistä lähteä liikkeelle?

Lokakuun keskiviikkoinfossa syvennytään vaikuttajamarkkinointiin, jota on kutsuttu digitaalisen ajan puskaradioksi. Vaikuttajamarkkinoinnin teho perustuu sosiaalisen median vaikuttajilta saatuun suositukseen ja näkyvyyteen tuotteelle tai palvelulle. Seuraajilleen sosiaalisen median vaikuttajat ovat kuin ystäviä, joiden tuottamien sisältöjen parissa vietetään aikaa, ja joiden mielipiteillä on merkitystä.

Tilaisuudessa kuullaan esimerkkien kautta, miten vaikuttajamarkkinoinnilla on mahdollista hankkia uusia asiakkaita ja kasvattaa myyntiä. Luvassa myös tietoa Kangasalla kesällä 2021 toteutetuista vaikuttajavierailuista.

Puhujina ovat Visit Tampereen PR-asiantuntija Olga Javits sekä OAC Finland Oy:n markkinointipäällikkö Petra Kaipio. He kertovat esimerkkien kautta, miten vaikuttajamarkkinoinnilla on mahdollista hankkia uusia asiakkaita, kasvattaa myyntiä sekä hyödyntää verrattain edullista tapaa saada näkyvyyttä yritykselle tärkeiden kohderyhmien parissa. Luvassa myös tietoa Visit Kangasalan kesällä 2021 toteuttamista vaikuttajavierailuista.

Olga Javits vastaa Visit Tampereen kansainvälisistä ja kotimaisista vaikuttajayhteistöistä sekä mediasuhteista. Hän työskentee markkinointi ja viestintä -tiimissä ja tiiviissä yhteistyössä Visit Tampere Partners -verkoston kanssa edistäen alueen matkailua. Olgalla on kokemustasadoista vaikuttajayhteistöistä ja yritysten kanssa yhdessä toteutetuista kampanjoista.

Petra Kaipio toimii markkinointipäällikkönä OAC Finland Oy:llä. OAC Finland muun muassa valmistaa Skinbased™-karvapohjasuksia ja liukulumikenkiä sekä tuo maahan tunnettujen kansainvälisten outdoor-urheilubrändien tuotteita. Vaikuttajamarkkinointia OAC:lla käytetään La Sportiva -brändin kiipeily- ja polkujuoksukategorioiden yhteydessä. Tällä hetkellä brändin alla toimii Suomessa kiipeily- ja polkujuoksutiimi, johon kuuluu 13 aktiivista vaikuttajaa. Tiimin koordinointi on keskeinen osa Petran työarkea.

 

Valokuva somemarkkinoinnissa

ke 10.11. klo 8–9
Paikkana: Teams

Kuva: Mika Suvanto

Toiveuusinta! Marraskuun keskiviikkoinfossa ammattivalokuvaaja, Visit Kangasalan sisällöntuottajanakin työskentelevä Tiia Ennala jakaa parhaimmat valokuvausvinkkinsä yrityksen somekäyttöön.

Tule kuulemaan:

  • Millainen on hyvä valokuva sosiaalisessa mediassa?
  • Miten sellainen otetaan?
  • Mitä kannattaa ottaa huomioon valokuvatessa yrityksen somea varten?
  • Miten ja millä valokuvia kannattaa käsitellä ennen julkaisua?
  • Mitkä ovat sudenkuopat ja miten niitä välttää?

Tilaisuudessa pääset inspiroitumaan ja innostumaan kuvista, saat uusia näkökulmia sekä kuulet parhaimmat vinkit valokuvien ottamiseen ja käyttöön sosiaalisessa mediassa. Luennossa myös pohditaan, miksi valokuvat ovat niin tärkeä osa yrityksen imagoa ja miksi niihin kannattaa panostaa.